Następnie przystąpiono do oczyszczania lica obrazów z zabrudzeń powierzchniowych. Pierwszym etapem było oczyszczenie mechaniczne miotełkami, a silniejsze zanieczyszczenia usunięto mydłem z wodą destylowaną. W dalszej kolejności przystąpiono do usuwania wtórnego werniksu przy pomocy rozpuszczalników, przemywając benzyną lakową. Ze względu na rozwarstwianie warstw wzmocniono odwrocie obrazu wprowadzając spoiwo, a następnie przeprowadzono ich konsolidację. Ze względu na osłabione właściwości nośne oryginalnego podobrazia, oba obrazy zdublowano na nowe, zaimpregnowane lniane płótno. Ubytki warstwy gruntu uzupełniono kitem emulsyjnym wiedeńskim. Na powierzchnię obrazu nałożono werniks, uzupełniono ubytki warstwy malarskiej farbami konserwatorskimi opartymi na żywicy, a na wypunktowane lica obrazów naniesiono warstwę werniksu końcowego satynowego.
Ostatnim etapem było zamontowanie ołtarza w kościele i wykonanie dokumentacji powykonawczej.