Na większości elementów kolory odtworzone podczas ostatniej konserwacji pokrywały się (lub miały lekko inne odcienie) z fragmentami oryginalnej warstwy malarskiej z 1 ćw. XVII wieku. Na niektórych elementach znaleziono punktowo występujące fragmenty zieleni: na drewnie, na uszakach, na predelli, na podstawie rzeźby. Kolorystykę oryginalnej polichromii opracowano w kolorach złamanych niebieskich, czerwieni, brązu i zieleni.
Usunięto wtórne warstwy z elementów złoconych i srebrzonych. Odsłonięto niewielkie ślady po oryginalnych złoceniach i srebrzeniach.
Rama obrazu dolnego oraz górne części ołtarza (szczególnie gzymsy i ornamenty) były mocno zniszczone przez owady. Osłabioną strukturę drewna wzmocniono, a następnie impregnowano przez iniekcję i wielokrotne pędzlowanie do możliwie pełnego nasycenia. Następnie oczyszczono powierzchnię drewna z nadmiaru tworzywa i pozostawiono zawinięte folią w celu powolnego odparowania rozpuszczalnika. Następnie elementy drewniane zdezynfekowano impregnatem grzybobójczym i owadobójczym o działaniu zwalczającym i profilaktycznym.
Odspojone fragmenty drewna podklejono, pęknięte detale sklejono, następnie przystąpiono do wypełniania ubytków w drewnie. Wypełniono je kitem z mieszaniny trocin, a drobne otwory po owadach wypełniono kitem drobnoziarnistym. Po wyschnięciu kity opracowano.